Barcelona fora el 2002 – Com va ser, quan va ser

Quan va començar la setmana, no hauria pensat que un concert de Madness i veure Man City batre els Mackems seria el més destacat. Això és perquè el dilluns 9 de desembre de 2002 em van reservar en un vol llogat de Tess Mann amb sortida de Newcastle International, amb destinació a Barcelona, ​​on el pla era veure el joc del toon al Camp Nou l’endemà al vespre.

Vaig viatjar amb el company del meu germà, que treballava al seu costat al 1r Batalló de la Guàrdia Coldstream.

El nostre fill no ho va aconseguir mai perquè passava alguna cosa a la feina, així que només vam ser nosaltres dos, tot i que el dimarts ens vam trobar amb un grup de nois de Spittal que havien fet arranjaments de viatge per separat.

Dilluns a la tarda es va dedicar al ‘hop on, hop off’. Estant familiaritzat amb la ciutat, vaig pensar que atraccions com el Parc Güell i Montjuic ens donarien una mica de respir al bar irlandès al costat de la Rambla, on finalment ens vam unir a l’acció a primera hora del vespre.

Mentre la beguda va fluir, alguns de nosaltres vam centrar la nostra atenció en el Monday Night Football de Sky, que es va emetre des de l’Estadi de la Llum. Aclamacions massives a tot arreu mentre els visitants de Maine Road van saquejar els tres punts amb una victòria completa per 3-0.

A part d’una escaramuza amb un parell de proxenetas en el camí de tornada a l’hotel, havia estat una tarda força tranquil·la. No, no ens vam creuar amb els proxenetas perquè estàvem buscant el que havien d’oferir, l’altercat va passar a McDonalds on alguns dels Gremlins més joves estaven clarament buscant més del quart de lliura que jo i el meu company anhelàvem.

L’endemà al matí, després d’un bon esmorzar i mentre ens preparàvem per sortir de l’hotel, em vaig preguntar si el meu rellotge estava sonant, perquè semblava a mitja nit. Quan vam sortir al carrer de Ferran, l’estret carrer s’havia convertit en un torrent furioso, el cel era negre i plovia gats i gossos. Curiosament, el dia abans havia estat fred, però amb un cel blau i clar, i no hi havia cap idea del que havia de venir.

Quan vam buscar refugi a l’entorn ara molt familiar del Irish Pub i vam conèixer els nois que havien volat a l’EasyJet a primera hora del dia, la pluja no va parar. Cap a les 3 de la tarda, algú va fer referència a que el joc s’aturava si no s’aturava, i a mesura que la pluja es feia més intensa, amb un espectacular espectacle de llamps bifurcats i equips de càmera de televisió reunits per oferir actualitzacions en directe als residents de la ciutat, això és exactament el que va transcendir.

El nostre pla havia estat tornar a l’hotel cap a les 18:00, on recollirem les maletes i un autocar organitzat ens transportava a terra, on esperaria el nostre retorn després del partit i ens portaria a l’aeroport, amb el nostre vol llogat. sortir cap a la mitjanit.

L’entrenador es va arrossegar pels carrers congestionats i, en algun moment, els missatges van començar a sonar als telèfons Nokia des de casa, informant a tothom que el joc definitivament estava apagat. No ens vam apropar més al Camp Nou que veure el cel il·luminat a una milla de distància i, finalment, l’autocar va fer un gir i va marxar en direcció a l’aeroport.

No obstant això, no abans que uns quants catalans havien rebut una bufetada per part d’alguns dels menys pacients al nostre entrenador després d’una trobada al Paral·lel, on uns quants havíem desembarcat per a una pausa de comoditat molt necessària però teníem ampolles voladores i el torrencial. pluja per enfrontar-se.

A l’aeroport, 200 més o menys plovent xops i desgastats Geordies van ser tancats a una cafeteria i envoltats per la policia antiavalots. No estic segur que ningú tingués ganes d’un motí, després de la copa i la pluja incessant i la decepció general de no veure’ls a la Lliga de Campions. Parlem d’excés… però la Guàrdia Civil no s’arriscava.

Vam sortir cap a la mitjanit tal com estava previst i quan el vol va començar el seu descens Newcastle, vaig poder sentir dèbilment una interpretació esplèndida que venia d’unes files enrere, dels 12 dies de Nadal, aquella on la lletra ret homenatge a l’equip de la Copa de Fires del ’69, ‘Five, McNamee’ i tot això. El 25 de desembre només quedaven quinze dies, després de tot.

Com tothom sap, el partit del Barcelona es va reprogramar per a l’endemà al vespre i vam perdre per 3-1, Shola ens va marcar.

No ho vaig veure ni a la tele. En canvi, la senyora em va arrossegar a l’Arena per a una extravagància de Nadal de Madness. Ara, m’agrada molt Madness, però després d’haver perdut la possibilitat de veure el partit una vegada, perdre’l per segona vegada va ser una mica difícil de suportar, fins i tot si estava escoltant a Suggs cantant sobre Nightboats to Cairo and the Bed and Breakfast Man.