Mathieu van der Poel aconsegueix l’emocionant victòria de l’etapa 1 al Giro d’Itàlia quan Caleb Ewan s’estavella a la darrera cursa pujada

Si tot el món s’ho esperava, Mathieu van der Poel encara (Alpecin-Fenix) havia de lliurar la mercaderia. L’holandès de 27 anys va fer exactament això: mantenir la pols seca fins al final amarg de la pujada decisiva per superar l’eritrea Biniam Girmay d’Intermarche-Wanty-Gobert en l’etapa inaugural del Giro de 195 km de Budapest a Visegrad a Hongria. .

Mentre Caleb Ewan (Lotto Soudal) va cavar profundament per mantenir-se en contacte, el velocista australià va tocar les rodes amb Girmay i va colpejar la coberta just abans de la línia, cosa que va permetre a l’espanyol Pello Bilbao (Bahrain Victorious) ocupar la tercera posició per davant del danès Magnus Cort (EF). Educació-EastPost).

Girmay, el pioner eritreu que es va convertir en el primer africà a guanyar un clàssic empedrat a principis d’aquesta primavera, semblava destinat a escriure un altre capítol gloriós en el seu notable ascens. Però el jove de 22 anys acaba de ser atrapat per Van der Poel, que va cronometrar la seva última puntada a la perfecció per agafar la primera màglia rosa de la cursa, amb un final en rampa força semblant al de Mur de Bretagne, on es va assegurar un maillot jaune de donzella a les el Tour de França de l’any passat.

Volta per Itàlia

“Cavendish és aquí per a llarg termini” – Anàlisi de l’etapa inicial del Brit al Giro

FA UNA HORA

“Sabia que el posicionament seria la clau de la victòria d’avui”, va dir Van der Poel després del seu darrer triomf d’una altra temporada estel·lar. “De vegades va ser bastant difícil i em vaig trobar encaixat i vaig haver d’utilitzar molta energia per posar-me al dia amb els nois del davant. Les meves cames estaven plenes de làctic al final i em feia molt mal, però és increïble després de la samarreta groga portar-me la rosa”.

‘És increïble!’ – Van der Poel encantat i esgotat després de la victòria de l’etapa 1 al Giro

Ewan havia fet molt bé per mantenir-se en la competició en els cinc quilòmetres de pujada al castell de Visegrad, on el desnivell màxim del 8% va servir per a les ocasions dels companys Arnaud Dermare, Mark Cavendish i Fernando Gaviria.

Però el moment d’abandonament de concentració de l’australià va acabar amb les seves oportunitats i el va veure colpejar amb força a la coberta a l’espatlla esquerra, un inici lluny de ser ideal per a una cursa que havia admès que vol deixar enrere un cop hagi aconseguit un parell de victòries.

L’holandès Wilco Kelderman (Bora-Hansgrohe) va completar els cinc primers, mentre que l’equador Richard Carapaz (Ineos Grenadiers) va robar una marxa primerenca en la batalla per la classificació general després d’aconseguir la sisena posició al costat dret d’una divisió que va veure el campió del 2019 guanyar quatre segons. avantatge sobre els seus rivals.

Quatre segons de bonificació és l’avantatge que agafarà el mallot rosa Van der Poel a la contrarellotge de 9,2 km de dissabte a Budapest, mentre que l’excel·lent viatge de Girmay en el seu propi debut va ser recompensat amb l’eritreu portant el mallot blanc com a millor pilot jove.

‘Gloriós caos!’ – Van der Poel aconsegueix una victòria impressionant a la primera etapa del Giro

Un dia d’obertura en gran part sense esdeveniments de la 105a edició de La Corsa rosa va veure que els companys d’equip de Drone Hopper-Androni Giacattoli, Filippo Tagliani i Mattia Bais, es van allunyar del pelotó des de l’arma després que una llarga secció neutral expulsés els pilots de la capital hongaresa.

El duet italià va aconseguir acumular un avantatge màxim de gairebé 11 minuts, però aquest s’havia reduït a la meitat quan Giacomo Nizzolo (Israel-PremierTech) va liderar els seus rivals de maglia ciclamino a través de l’esprint intermedi amb uns 118 km per al final. Amb els equips Alpecin-Fenix, Intermarche-Wanty-Gobert i EF Education-EasyPost de Van der Poel, Girmay i Cort combinant-se al capdavant del grup, aquest avantatge va baixar molt per sota dels dos minuts d’entrada als darrers 50 km del dia. .

Finalment, els fugitius van quedar atrapats dins dels darrers 14 quilòmetres abans d’una forta lluita per posicions abans de la pujada decisiva a la línia. Va ser una batalla de la qual va sortir el britànic Mark Cavendish, el veterà de 36 anys es va caure voluntàriament de l’esquena malgrat un canvi de bicicleta anterior a un model d’escalada més lleuger.

‘Donar-li una oportunitat!’ – Cavendish canvia de bicicleta per suggerir un gran repte d’esprint al Giro

Quan es van encendre els focs artificials a la pujada, el Quick-Step Alpha Vinyl de Cavendish va veure com el seu home per a l’arribada, l’italià Davide Ballerini, va colpejar la coberta en un dels dos xocs que van embrutar el clímax de l’escenari.

El belga Lawrence Naesen (Ag2R-Citroen) i l’alemany Lennard Kamna (Bora-Hansgrohe) van provar sort amb atacs de llarg abast abans que el duo de l’UAE Team Emirates, format per Davide Formolo i Diego Ulissi, tornés a unir les coses a l’últim quilòmetre.

Ewan va ser un dels pocs velocistes purs que havia aconseguit evitar que el desnivell li deixés caure, però l’australià de 27 anys potser es va llançar una mica massa aviat i ja estava ben vençut quan va caure mentre intentava enganxar-se. La roda de Girmay.

Van der Poel havia mantingut un perfil baix a l’ascens, però va prémer tots els botons correctes en el moment adequat, superant l’impressionant Girmay per agafar una samarreta rosa de debut el més aviat possible. Malgrat quasi treure l’ull amb un tap de Prosecco al podil’holandès hauria de poder mantenir el lideratge de la cursa a la contrarellotge de 9,2 km de dissabte a Budapest, que conclou amb un tram empedrat i una forta puntada fins a l’arribada.

Moment “estrany” Van der Poel es dispara suro a la seva pròpia cara

Reprodueix el Giro d’Itàlia en directe i sota demanda descobriment+. També podeu veure tota l’acció en directe a eurosport.co.uk